Miriam Bryant iklädd vit t-shirt och färgglada skor
Foto: Johanna Pettersson

Miriam Bryant

27 augusti Götaplatsen Scenen

Sedan singeldebuten 2012 har Miriam Bryant etablerat sig som en av Sveriges mest karismatiska och fängslande röster. Tidigare i år släppte hon den avskalade EP:n Isby Sessions, där hennes tidigare låtar får nytt liv i ett mer avskalat format. I samband med det gav hon sig ut på en intim konserthusturné.

Miriam Bryant har belönats med priser från Grammis, P3 Guld och Rockbjörnen och synts i både svenska och internationella sammanhang. Men det var främst genom hennes hyllade medverkan i ”Så Mycket Bättre 2015” som hon blev Miriam med hela svenska folket. Idag är hon ett återkommande namn på topplistor, i radio och på festivalscener.

2025 släpptes albumet ”Okej att dö” som blev en stor succé och hyllades brett – bland annat med högsta betyg i både GP och Di Weekend. Albumet följdes av en sommarturné med bland annat två utsålda kvällar på Liseberg och en hyllad spelning på Dalhalla. Där befäste Miriam Bryant sin position som en av Sveriges mest kraftfulla liveartister.

Under Göteborgskalaset kliver Miriam Bryant upp på Götaplatsen igen, tio år efter att hon senast stod på samma plats under festivalen 2016.